Ministrul Finanţelor: Nu putem să vorbim despre austeritate. Majoritatea ministerelor au buget mai mare, nu cresc impozitele şi taxele
Posted on Thursday February 25, 2021


"Majoritatea ministerelor au un buget mai mare faţă de 2020. Trei ministere au un buget mai mic. Cheltuielile cresc, anvelopa salarială nu înregistrează scăderi, nu cresc impozitele şi taxele, ca atare sub nicio formă nu putem să vorbim despre austeritate având în vedere aceste date", a spus Nazare.

El a subliniat că există "premisele fezabilităţii ratei de creştere de 4,3%" estimată de Comisia Naţională de Strategie şi Prognoză pentru 2021, dar este nevoie de continuarea şi creşterea ritmului investiţiilor de stat în economie, precum şi de îmbunătăţirea gradului de absorbţie.

"Rămânem singura ţară din Uniunea Europeană în procedura de deficit excesiv, ca atare trebuie să fim foarte prudenţi şi atenţi în privinţa acestei evaluări şi a recomandărilor specifice de ţară în următorii ani, nu doar în 2021", a concluzionat ministrul.

Conform proiectului, bugetul de stat se stabileşte la venituri în sumă de 173,700 miliarde de lei, iar la cheltuieli în sumă de 326,407 miliarde lei credite de angajament şi în sumă de 261,050 miliarde lei credite bugetare, cu un deficit de 87,349 miliarde lei. La nivel consolidat, deficitul este estimat la 7,16% din Produsul Intern Brut (pe cash) în acest an, în condiţiile unor venituri reprezentând 32,67% din PIB, respectiv 364,907 miliarde de lei, şi ale unor cheltuieli de 39,84% din PIB, respectiv 444,907 miliarde de lei.

Proiectul de buget este configurat pe un cadru economic cu o creştere economică de 4,31% prevăzută pentru anul 2021.


Cîţu: Anul acesta, toată lumea îşi primeşte sporurile salariale în sectorul public
Posted on Thursday February 25, 2021


El a fost întrebat despre anunţul sindicatelor, care îl acuză de lipsă de dialog social, privind prelungirea calendarelor de protest.

"Asta fac sindicatele, încearcă să susţină angajaţii, dar, în acelaşi timp, mesajul de fiecare dată pentru sindicalişti şi pentru angajaţii din sectorul bugetar este acelaşi: în 2020, când toată economia trecea prin cea mai mare criză din ultima sută de ani, când în sectorul privat au fost 1,4 milioane de oameni în şomaj tehnic, (...) a trebuit să facem eforturi, oameni care plăteau taxe ca să susţină salariile celor din sectorul public, sectorul public a primit creşterea salarială normală, nu a fost nimeni dat afară. (...) Anul acesta nu este nimeni dat afară, toată lumea îşi primeşte sporurile, îşi primeşte aceleaşi salarii ca în 2020. Eu nu văd aici o problemă", a declarat Cîţu, după ce a participat la evenimentul "Performerii anului 2020", organizat de Bursa de Valori Bucureşti.

Prim-ministrul a remarcat, totodată, că lucrurile s-au modificat peste tot, însă liderii sindicali sunt aceiaşi de 30 de ani.

"Este clar, bineînţeles, sunt foarte mulţi lideri sindicali care... Şi aici este surpriza şi ar trebui să ne gândim, ca societate, cum se întâmplă că liderii sindicali sunt aceiaşi oameni de 30 de ani de zile? Acolo chiar nu se întâmplă nimic. Peste tot se mai modifică lucrurile, dar acolo sunt aceiaşi lideri sindicali de 30 de ani. Ar trebui să ne gândim cum funcţionează lucrurile şi poate în acest dialog social ne întrebăm cum ajung acolo", a susţinut Florin Cîţu.


Aplicaţie care permite angajaţilor să solicite avansuri salariale fără dobânzi sau comisioane
Posted on Thursday February 25, 2021


Potrivit unui comunicat al companiei, remis joi AGERPRES, prin intermediul aplicaţiei mobile Salarium, angajaţii companiilor din România au posibilitatea să solicite avansuri salariale, fără comisioane sau dobânzi. Salarium se poate integra cu orice soluţie de Payroll, iar pentru transferul sumelor de bani va utiliza tehnologia Mastercard MoneySend şi Visa Direct.

"Salarium a luat naştere ca răspuns la nevoile şi dificultăţile create de contextul economic actual, context care pune presiune pe finanţele angajaţilor şi accentuează dorinţa angajatorilor de a motiva şi ajuta salariaţii. Ne dorim ca în următorii cinci ani să devenim o poveste de succes în industria FinTech, să avem un impact pozitiv în viaţa angajaţilor şi să reuşim să îmbunătăţim relaţia angajat-angajator pe termen lung", a declarat Alina Ştefan, CEO Salarium Fintech.

După o investiţie iniţială de un milion de lei, timp de 6 luni, compania s-a axat pe dezvoltarea tehnică a platformei, la care au lucrat 36 de specialişti cu experienţă în proiecte din industria financiar-bancară. Salarium estimează că va acorda în primul an de activitate avansuri salariale în valoare de 400.000 euro şi îşi propune să înroleze în platformă cel puţin 6.000 de angajaţi. De asemenea, până la sfârşitul anului, platforma se va integra cu scop de automatizare a proceselor, cu cel puţin două companii de payroll.

Salarium Fintech este prima soluţie de plată instant a avansului salarial şi de educaţie financiară din România, dezvoltată de către o echipă antreprenorială cu vastă experienţă în domeniul plăţilor şi a beneficiilor extrasalariale. Colaborând cu instituţii financiare acreditate, Salarium Fintech respectă cele mai înalte standarde de securitate şi protecţie a datelor cu caracter personal, se precizează în comunicat.


Marile bănci se aşteaptă ca peste jumătate dintre angajaţi să revină la birou în trimestrul al treilea
Posted on Thursday February 25, 2021


ISS este o companie care furnizează servicii diverse variind de la call centere la curăţenie, catering şi pază pentru spaţii de birouri, pentru peste 200.000 de companii din 60 de ţări, inclusiv pentru giganţi precum UBS şi Deutsche Telekom.

"Mulţi dintre clienţii noştri din industriile bancară, consultanţă şi servicii sunt în prezent nerăbdători să îşi readucă angajaţi înapoi la birou. Clienţii ne vorbesc de lipsa de inovaţie, de o implicare mai redusă în rândul angajaţilor care lucrează de acasă şi de faptul că cultura corporatistă are de suferit", a declarat directorul general de la ISS, Jacob Aarup-Andersen.

Însă chiar dacă băncile globale, care sunt clienţi ai ISS, se aşteaptă să aibă mai mult de jumătate dintre angajaţi înapoi la birou în trimestrul al treilea, niciunul dintre clienţii companiei daneze nu vorbeşte încă de o revenire în proporţie de 100% la munca de la birou, a precizat Aarup-Andersen.

Grupul bancar britanic HSBC a anunţat că recent că vrea să îşi reducă la jumătate suprafaţa globală de spaţii de birouri, un semn că pandemia de coronavirus ar putea provoca schimbări permanente asupra modului de lucru, pe măsură ce companiile se pregătesc s reducă spaţiile de birouri şi să permită angajaţilor o mai mare flexibilitate când vine vorba de munca de acasă.

Aarup-Andersen a declarat că anterior se aştepta ca spaţiile globale de birouri să scadă cu 10%-15% în următorii trei ani.

Separat, ISS a anunţat joi că anul trecut vânzările sale au scăzut cu 10% până la 69,8 miliarde de coroane daneze (11,5 miliarde de dolari), pe fondul diminuării activităţii în domeniile catering, retail şi servicii hoteliere.


Ministerul Economiei: Principiul "primul venit, primul servit" a fost eliminat din schema de ajutor pentru HoReCa
Posted on Thursday February 25, 2021


Ordonanţa de Urgenţă a Guvernului 10/2021, privind unele măsuri pentru acordarea de sprijin financiar pentru întreprinderile din domeniul turismului şi alimentaţiei publice, care modifică OUG 224/2020, a fost publicată în Monitorul Oficial nr. 186 de miercuri, se menţionează într-un comunicat al Ministerului Economiei transmis joi AGERPRES.

În context, ministrul Economiei a menţionat că în urma eliminării principiului "primul venit, primul servit", toţi solicitanţii eligibili vor primi finanţare.

"Este o măsură compensatorie gândită de fostul guvern şi pe care o operaţionalizăm. Am introdus o schimbare în modul în care se face plata. Schimbarea mare este că nu mai mergem pe principiul 'primul venit, primul servit'. Acest principiu ar fi rezultat în două lucruri. Primul, o aglomerare a depunerilor de solicitări în primele zile sau chiar ore de la deschiderea apelului. Şi a doua, ar fi creat o categorie de oameni care nu primesc bani. Practic ar fi primit cei care se grăbeau să depună solicitarea mai repede. Nu ar fi fost corect pentru că măsura vizează despăgubirea tuturor celor care au fost închişi, nu doar a celor care sunt mai rapizi. Aşa că am ales o soluţie în care să primească toate persoanele eligibile bani indiferent când au făcut solicitarea: fiecare va primi bani, în limita bugetului, proporţional din bugetul total", a afirmat Claudiu Năsui, citat în comunicat.

Ministrul Economiei a precizat că această schemă de ajutor are un buget de un miliard de lei.

"Fondurile pentru despăgubiri totalizează un miliard de lei. Dacă suma cererilor de despăgubire va depăşi miliardul alocat, atunci firmele vor primi bani proporţional cu cererea lor de finanţare", a menţionat Claudiu Năsui.

Schema de ajutor de stat se acordă beneficiarilor din HoReCa sub forma unor granturi în cuantum de 20% din baza de calcul, rezultată din desfăşurarea activităţilor aferente codurilor CAEN enumerate la art. 3 alin (2), în anul 2020 comparativ cu anul 2019, dar nu mai mult de 800.000 euro la nivel de întreprindere, conform comunicatului Ministerului Economiei.

Procedura de implementare a acestei scheme de ajutor de stat urmează să se aprobe în termen de maximum 60 zile de la data intrării în vigoare a ordonanţei de urgenţă, prin ordin al ministrului Economiei, care va desemna şi structura de specialitate din cadrul Ministerului Economiei, Antreprenoriatului şi Turismului responsabilă pentru implementarea schemei de ajutor de stat, se menţionează în comunicat.



NOUTAŢI
25.02
Ministrul Finanţelor: Nu putem să vorbim despre austeritate. Majoritatea ministerelor au buget mai mare, nu cresc impozitele şi taxele

"Majoritatea ministerelor au un buget mai mare faţă de 2020. Trei ministere au un bug...Mai mult

25.02
Cîţu: Anul acesta, toată lumea îşi primeşte sporurile salariale în sectorul public

El a fost întrebat despre anunţul sindicatelor, care îl acuză de lipsă de dialog s...Mai mult

25.02
Aplicaţie care permite angajaţilor să solicite avansuri salariale fără dobânzi sau comisioane

Potrivit unui comunicat al companiei, remis joi AGERPRES, prin intermediul aplicaţiei ...Mai mult


ŞTIRI
23.10
CURSURI FORMARE PROFESIONALĂ CONTINUĂ 26.10.2020 - 30.10.2020
Organizația Profesioniștilor Pieței de Capital va organiza în perioada 26.10.2020-30.1...Mai mult
23.04
Conferinţa ”Situaţii specifice din activitatea societăţilor listate – relaţia cu acţionarii, informaţii privilegiate şi manipularea pieţei, prilejuită de lansarea cărții dlui. Av.C. Dutescu
Financial intelligence: 1. În condițiile în care ASF a transmis răspunsuri confuze SI...Mai mult
20.12
OPPC: Proiectul OUG privind măsurile fiscale - cel mai brutal și irațional atac la adresa pieței de capital din România de la reînființarea acesteia în anul 1995
OPPC: Prin formularea sa, taxa pe „lăcomie” poate include BVB, SIF-urile, FP, brokeri...Mai mult
20.12
Profesioniştii Pieţei de Capital: Măsurile fiscal-bugetare anunţate de Finanţe reprezintă cel mai brutal şi iraţional atac la adresa pieţei de capital din România de la reînfiinţarea acesteia în 1995
Organizaţia Profesioniştilor Pieţei de Capital (OPPC) consideră că Proiectul de ordon...Mai mult
14.06
Promulgarea Proiectului de Lege privind pieţele de instrumente financiare - Devine Legea nr.126/2018
LINK: http://www.cdep.ro/pls/proiecte/docs/2018/pr253_18.pdf ...Mai mult
18.05
REGULAMENT nr. 6 /2018 pentru modificarea Regulamentului ASF nr. 3/2014 privind unele aspecte legate de aplicarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 99/2006 privind instituţiile de credit şi adecv
Regulamentul Autorității de Supraveghere Financiară nr. 3/2014 privind unele aspecte le...Mai mult
11.05
REGULAMENT nr.5/ 2018 privind emitenții de instrumente financiare și operațiuni de piață
Sursa: ASF Link: https://asfromania.ro/legislatie/legislatie-sectoriala/legislatie-capita...Mai mult
15.05
Profesioniştii pieţei de capital cer impozit de 1% pentru câştigul din investiţiile mai mari de un an
Organizaţia Profesioniştilor Pieţei de Capital (OPPC) a transmis Comisiei de buget-fina...Mai mult
28.01
UE spera la unificarea pieţelor de capital până în 2019
Uniunea Europeană intenţionează să finalizeze uniunea pieţelor de capital până în ...Mai mult
14.10
Conferința Națională a Pieței de Capital (ediția 2014)
Conferința Națională a Pieței de Capital, ediția 2014, va avea loc pe 24 noiembrie la...Mai mult
13.10
Parlamentul a promulgat legea privind clarificarea statutului juridic al acţiunilor care se tranzacţionează pe Piaţa RASDAQ sau pe piaţa valorilor mobiliare necotate
"Art. 1. - Prezenta lege reglementează procedura legală de urmat pentru clarificarea ...Mai mult
18.09
Scotienii au votat azi
Daca referendumul va duce la independenta Scotiei, pietele intreaba: ce se intampla cu dat...Mai mult
09.09
ASF a depus raportul anual pentru 2013
Raportul anual 2013 a fost analizat şi aprobat de Consiliul Autorității de Supraveghere...Mai mult
09.09
"Tinere talente", 2014
Autoritatea de Supraveghere Financiară şi Academia de Studii Economice Bucureşti au î...Mai mult
17.04
Statul a vândut cu discount de 9% pachetul de 15% din Transgaz. A luat 179 lei pe acţiune!
Ultimul pret de la BVB era 197 lei/ actiune. Pe 15% din companie a obtinut 72 milioane eur...Mai mult
29.03
Incetare contract de mandat Director General Bursa de Valori Bucuresti
Consiliul de Administrație al Bursei de Valori București, a decis în ședința sa din d...Mai mult
10.02
Lansare a sistemului alternativ de tranzactionare Best X
Joi 14 februarie la hotel Royal va fi o prezentare a sistemului alternativ de tranzactiona...Mai mult
22.01
S-a oprit cresterea actiunilor si intarirea leului?
In ultimele zile asistam la mici corectii de pret pe actiuni si la o revenire usoara a eur...Mai mult
11.01
Iese Banca Carpatica din anonimat?
Saptamana care s-a incheiat a adus cresteri mari pentru Banca Carpatica (BCC), trezind-o d...Mai mult
04.01
Lansare OPPC 23 Ianuarie 2013
La data de 23 ianuarie 2013, va fi lansat public OPPC. ...Mai mult
04.01
Şomajul in crestere din SUA aduce pesimism pe bursele europene dupa doua zile de cresteri
Bursa de la Bucuresti reactioneaza cu intarziere la datele din US. In prima zi de tranzact...Mai mult
EVENIMENTE
image
CURSURI FORMARE PROFESIONALĂ CONTINUĂ 26.10.2020 - 30.10.2020
Organizația Profesioniștilor Pieței de Capital ...Mai mult
Data 23/10/2020
image
Conferinta "Situatii specifice pentru societati listate" si lansarea cărții:“Legea privind emitenții de instrumente financiare și operațiuni de piață.Comentariu pe articole” autor C. Dutescu
Evenimentul va debuta cu deschiderea ședinței de...Mai mult
Data 02/04/2019
image
FONDURI DE INVESTIȚII ALTERNATIVE – OPORTUNITĂȚI PENTRU DEZVOLTAREA ECONOMICĂ A ROMÂNIEI
Organizația Profesioniștilor din Piața de Capit...Mai mult
Data 12/06/2018
image
Piața Financiară de Investiții în 2018 - 24.11.2017
În data de 24 Noiembrie 2017 va avea loc conferin...Mai mult
Data 22/11/2017
image
CURSURI DE FORMARE PROFESIONALĂ CONTINUĂ 16.10.2017 – 20.10.2017
Organizația Profesioniștilor Pieței de Capital ...Mai mult
Data 09/10/2017
image
"Aplicarea dreptului pieței de capital" - seminar dedicat formării procurorilor, 8-9 mai 2017
În datele de 8 si 9 mai 2017, Institutul Naționa...Mai mult
Data 15/05/2017
image
Conferinţa-Dezbatere națională “MiFID II / MiFIR 2018 – O schimbare fundamentală. Cât de pregatită este piața de capital românească?"
În data 16 februarie 2017 OPPC organizează o con...Mai mult
Data 15/02/2017
image
Dezbatere națională “Abuzul de piață: Accesul la informațiile privilegiate ale companiilor listate și manipularea pieței - Obligații, Riscuri, Sancțiuni”, 29 noiembrie 2016, București
Astăzi, 29 noiembrie 2016, OPPC a organizat o dez...Mai mult
Data 29/11/2016
image
“PIAȚA DE CAPITAL - INCLUSĂ ÎN PROIECTUL DE ȚARĂ?”, 24 noiembrie 2016
În data de 24 noiembrie 2016, sub coodonarea domn...Mai mult
Data 28/11/2016
image
“Aplicarea dreptului pieţei de capital” - seminar dedicat formării procurorilor, 20-21 octombrie 2016
În datele de 20 și 21 octombrie 2016, Institutul...Mai mult
Data 27/11/2016
image
Conferinta "Aplicarea dreptului pietei de capital" 8-9 septembrie, Bucuresti
In 8-9 septembrie Organizatia Profesionistilor Pie...Mai mult
Data 07/09/2016
image
CONFERINTA 17 MARTIE 2016 - " Fonduri alternative de investiții. Schimbări.Perspective.Oportunități".
Joi, 17 Martie 2016, la Hotel Marriott Bucharest G...Mai mult
Data 04/03/2016
image
CURSURI DE FORMARE PROFESIONALĂ CONTINUĂ 05.10.2015 – 10.10.2015
Conform autorizației ASF nr. 198 / 02.10.2015, O...Mai mult
Data 06/10/2015
image
Decizia de atestare a OPPC ca organism de formare profesionala
Autoritatea de Supraveghere Financiara Decizia ...Mai mult
Data 28/01/2015
image
Conferința Naţională a Pieţei de Capital (CNPC 2014)
Luni, 24 noiembrie 2014, a avut loc Conferința Na...Mai mult
Data 10/12/2014
image
Seminarul INM "Piata de Capital", 20-21 noiembrie, Bucuresti
Intre 20–21 noiembrie a avut loc ultimul seminar...Mai mult
Data 30/11/2014
image
Seminar INM, 2-3 iunie 2014
Seminarul INM "Piata de Capital", 2-3 iunie, Bucur...Mai mult
Data 05/06/2014
image
Seminar INM, 22-23 mai 2014
Intre 22 – 23 mai a avut loc seminarul “Piata ...Mai mult
Data 06/05/2014
image
Conferinta "Aplicarea dreptului pietei de capital", 2013
Institutul National al Magistraturii (INM) si Orga...Mai mult
Data 24/09/2013
image
Lansare ”Strategie pentru piata de capital”
In curand OPPC va lansa public materialul ”Dezvo...Mai mult
Data 22/04/2013
image
Money Talks - Interviuri cu specialisti
Ai lichiditati de investit si nu stii care e cea m...Mai mult
Data 07/04/2013
image
Lansare OPPC 23 Ianuarie 2013
Lansarea OPPC va avea loc la Hotel Marriot in fata...Mai mult
Data 04/01/2013

PARTENERI

INFO

Vizitatori