|
CURSURI FORMARE PROFESIONALĂ CONTINUĂ 23-27.09.2024 |
Asociația Organizația Profesioniștilor Pieței de Capital („OPPC”) cu sediul în București, str. Tony Bulandra, nr. 6, ap. 1, camera. 1, Sector 2, Cod fiscal 30212153, București, reprezentată prin domnul Cristian-Mircea Duțescu în calitate de Președinte, informează persoanele interesate că, în conformitate cu prevederile Regulamentului Autorității de Supraveghere Financiară nr. 28/2000, privind formarea pregătirea și perfecționarea profesională pe piața de capital, în perioada 23-27.09.2024 va organiza 3 cursuri de formare / pregătire și perfecționare profesională.
La cursurile menționate vor putea participa persoanele fizice care sunt supuse procesului de autorizare / notificare în vederea desfășurării activității pe piața de capital, pentru care legislația aplicabilă acestora prevede obligația urmării unui curs de formare profesională și promovare a examenului aferent acestuia.
Cursurile vor fi susținute de dl. dr. Duțescu Cristian Mircea - Președinte OPPC și dl. Tudorescu Cristian - Secretar General OPPC, la distanță, fără prezență fizică, în sistem online sub forma a 6 module cu caracter științific și profesional, cu o durată totală de 15 ore, în perioada 23 - 27.09.2024.
Informații suplimentare pot fi obținute prin transmiterea unei solicitări la următoarele adrese: contact@oppc.ro Cristian Mircea Duțescu - Președinte OPPC.
Data 23/09/2024
|
|
CURSURI FORMARE PROFESIONALĂ CONTINUĂ 16.01.2023-20.01.2023 |
Asociația ”Organizația Profesioniștilor Pieței de Capital” (OPPC), cu sediul în București, str. Tony Bulandra, nr. 6, ap. 1, cam. 1, sector 2, fax: 0311.048.045, înscrisă în Registrul Asociaţiilor şi Fundaţiilor sub nr.: 55/03.05.2012, reprezentată de dl. Cristian Duțescu, în calitate de Președinte, informează persoanele interesate că, în conformitate cu prevederile Regulamentului Autorității de Supraveghere Financiară nr. 28/2020 privind formarea, pregătirea şi perfecţionarea profesională pe piaţa de capital, în perioada 12.12.2022-23.12.2022, 16-20.01.2023 va organiza 3 (trei) cursuri de formare/pregătire şi perfecţionare profesională pentru persoanele fizice care sunt supuse procesului de autorizare/notificare în vederea desfăşurării de activităţi pe piaţa de capital, pentru care legislaţia aplicabilă acestora prevede obligaţia urmării unui curs de formare profesională şi promovare a examenului aferent acestuia.
Cursurile vor fi susținute de către dl. dr. Cristian-Mircea Duțescu – Președinte OPPC și dl. Cristian Tudorescu – Secretar general OPPC , la distanță, fără prezență fizică, în sistem online sub forma a 6 acțiuni cu caracter științific și profesional, cu o durată totală de 15 ore, în perioada 12.12.2022-16.12.2022, 19.12.2022-23.12.2022 și 16.01.2023-20.01.2023.
Tarifele aferente unui curs sunt următoarele:
500 lei cursant în cazul în care la cursuri participă o singură persoană.
3500 lei în cazul în care la cursuri participă un grup format din cel mult 10 persoane;
8000 lei în cazul în care la cursuri participă un grup format din cel puțin 10 persoane și cel mult 40 de persoane.
Informații suplimentare pot fi obținute prin transmiterea unei solicitări la următoarea adresă: contact@oppc.ro
Cristian-Mircea Duțescu
Președinte OPPC
Data 16/01/2023
|
|
Conferinţa ”Situaţii specifice din activitatea societăţilor listate – relaţia cu acţionarii, informaţii privilegiate şi manipularea pieţei, prilejuită de lansarea cărții dlui. Av.C. Dutescu |
Financial intelligence:
1. În condițiile în care ASF a transmis răspunsuri confuze SIF Oltenia, Ciprian Copariu, ASF: ASF trebuie să se exprime foarte clar, emitenții ar trebui să cunoască care este poziția instituției
Ca principiu, Autoritatea de Supraveghere Financiară (ASF) trebuie să se exprime foarte clar, să impună măsuri în mod indubitabil, astfel încât emitenții să cunoască care este poziția ASF, a spus, astăzi, Ciprian Copariu, Director Direcţia Emitenţi, ASF, la conferinţa cu tema ”Situaţii specifice din activitatea societăţilor listate – relaţia cu acţionarii, informaţii privilegiate şi manipularea pieţei, prilejuită de lansarea cărții “Legea privind emitenții de instrumente financiare și operațiuni de piață. Comentariu pe articole”, scrisă de avocatul Cristian Duțescu.
Avocatul Cristian Duțescu a spus că, la nivel de principiu, orice acționar care îndeplinește condițiile legale poate să propună, pe ordinea de zi, orice punct și normele legale impun punerea pe ordinea de zi: “Interpretarea acestor puncte din punct de vedere al legalității trebuie să facă obiectul unei analize. Se poate propune de exemplu pe ordinea de zi modificarea obiectului de activitate în sensul desfășurării de activităti teroriste. Trebuie să ne gândim că este nelegal. Probabil că ASF a dat două răspunsuri – unul la nivel formal – că punctele trebuie incluse pe ordinea de zi și al doilea, că trebuie analizat dacă aceste măsuri propuse respectă sau nu prevederile legale. Nu cunosc exact situația descrisă.”
Link: https://financialintelligence.ro/ciprian-copariu-asf-asf-trebuie-sa-se-exprime-foarte-clar-emitentii-ar-trebui-sa-cunoasca-care-este-pozitia-institutiei/
2. Anghel, BVB: Trebuie să creăm o nouă strategie pentru dezvoltarea pieței de capital
Toate părţile implicate trebuie să stea la aceeaşi masă pentru a crea o nouă strategie naţională, în vederea dezvoltării pieţei de capital, a declarat Lucian Anghel, preşedintele Bursei de Valori Bucureşti (BVB), la evenimentul de lansare a cărții “Legea privind emitenții de instrumente financiare și operațiuni de piață. Comentariu pe articole”, scrisă de avocatul Cristian Duțescu.
În opinia lui Adrian Tănase, directorul general al Bursei de Valori Bucureşti (BVB), viitorul unei pieţe de capital nu se poate întâmpla într-o zonă dereglementată, deoarece reglementarea creează încredere pentru investitori.
Link: https://financialintelligence.ro/anghel-bvb-trebuie-sa-cream-o-noua-strategie-pentru-dezvoltarea-pietei-de-capital/
Bursa.RO:
1. AVOCAT CRISTIAN DUŢESCU: "Normele pieţelor de capital trebuie simplificate"
In cadrul unei conferinţei "Situaţii specifice din activitatea societăţilor listate - aspecte legale", organizată de BVB şi Organizaţia Profesioniştilor Pieţei de Capital, Cristian Duţescu a spus: "S-a constatat, în ţările bazate pe jurisprudenţă, că guvernanţa corporativă este la un nivel mai ridicat, la fel şi încrederea investitorilor şi, inevitabil, lichiditatea pieţelor este mai ridicată (...). De aceea, cred că viitorul trebuie să ne aducă o simplificare a normelor. Speranţa mea este că această supra-reglementare nu va descuraja într-o asemenea măsură tranzacţionarea şi investirea în România şi vor exista momente care să crească apetitul investitorilor, să conducă la naşterea unor poveşti de succes în piaţa de capital din România, astfel încât atât investitorii instituţionali cât şi cei de retail să aibă încredere în această piaţă".
La rândul său, Adrian Tănase, director general al BVB a subliniat că, din punctul său de vedere, viitorul pieţelor de capital nu se află în zona dereglementată, oficialul bursei punctând că este un susţinător al reglementării funcţionării unei pieţe de capital, pentru că aceasta are rolul de a crea încredere pentru investitori.
Link: https://www.bursa.ro/cristian-dutescu-avocat-normele-pietelor-de-capital-trebuie-simplificate-23199631
2. AVOCAT CRISTIAN DUŢESCU: "Viitorul trebuie să aducă o simplificarea a normelor în piaţa de capital"
Viitorul trebuie să aducă o simplificare a normelor în pieţele de capital, a precizat avocatul Cristian Duţescu, în cadrul unei conferinţei "Situaţii specifice din activitatea societăţilor listate - aspecte legale", organizată de BVB şi Organizaţia Profesioniştilor Pieţei de Capital, Societatea Civilă de Avocatură Duţescu & Asociaţii, domnia sa fiind de părere că, după anul 2008, jurisdicţiile din lumea civilizată sunt caracterizate de reglementare şi chiar de supra-reglementare, ceea ce nu este benefic pentru funcţionarea pieţelor.
Cristian Duţescu a declarat: "Dreptul a fost creat pentru a asigura protecţie celor slabi împotriva celor puternici (...). Însă excesul de reguli poate să conducă la descurajarea activităţii şi aceasta este una dintre concluziile pe care pot să le trag în urma analizării legislaţiei Uniunii Europene şi a legislaţiei din ţara noastră, în ultima perioadă. Nu este vina legiuitorului român. Vorbim despre un exces de reglementare şi de supra-reglementare care vine de la legiuitorul european (...). Oare actorii pieţei, cei care trebuie să aplice toate reglementările, au posibilitatea efectivă să cunoască şi să aplice efectiv toate reglementările? Pentru că se ajunge, prin această modalitate de a încerca să stabileşti reguli şi norme pentru toate aspectele pieţei de capital, la o descurajare a actorilor pieţei".
Link: https://www.bursa.ro/cristian-dutescu-avocat-viitorul-trebuie-sa-aduca-o-simplificarea-a-normelor-in-piata-de-capital-89489639
Newsweek Romania:
O nouă carte utilă societăților listate la bursa
Societățile comerciale listate la bursă au acum o unealtă utilă, necesară înțelegerii legislației specifice activității lor din piața de capital și anume, cea mai recentă carte aparută pe piață, „Legea privind emitenții de instrumente financiare și operațiuni de piață. Comentariu pe articole”, scrisă de avocat Cristian Duțescu.
Lucrarea se adreseză practicienilor dreptului în domeniul pieței de capital, oferind soluții pentru situațiile apărute în activitatea curentă a emitenților tranzacționați în cadrul sistemelor de tranzacționare din România.
„Am scris această carte pentru a oferi un instrument în vederea aplicării corecte a legislației emitenților de instrumente financiare. După 2008, în întreaga lume a apărut o suprareglementare a pieței de capital, ceea ce poate să conducă la descurajarea activității, iar lipsa lichidității de la BVB este generată tocmai de acest exces de reglementare. Viitorul trebuie să aducă o simplificare a normelor”, a declarat autorul cărtii, avocat Cristian Duțescu.
Link: https://newsweek.ro/economie/o-noua-carte-utila-societatilor-listate-la-bursa
Evensi.com:
Lansare de carte si conferinta, la Bursa de Valori Bucuresti
Link: https://www.evensi.com/lansare-carte-conferinta-bursa-valori-bucuresti/303989822
Ziarul Financiar:
Piaţa românească de capital este excesiv de reglementată, iar acest lucru alungă investitorii şi companiile să vină la Bursă
Piaţa românească de capital se confruntă cu un exces de reglementare care vine mai mult de la legiuitorul european decât din reglementarea locală, a declarat luni avocatul Cristian Duţescu, care şi-a lansat cartea „Legea privind emitenţii de instrumente financiare şi operaţiuni de piaţă. Comentariu pe articol“.
Această carte, care are 549 de pagini, este utilă companiilor care vor să se listeze la bursă sau vor să emită orice fel de instrument de piaţă de capital, investitorilor care pot afla ce pot să facă şi ce nu pot să facă în România şi nu în ultimul rând practicienilor care sunt şi care vor să fie specializaţi pe această piaţă. „Excesul de reglementare poate dăuna pieţei de capital, care trebuie să fie o piaţă liberă“, a menţionat Duţescu.
Link: https://www.zf.ro/burse-fonduri-mutuale/piata-romaneasca-de-capital-este-excesiv-de-reglementata-iar-acest-lucru-alunga-investitorii-si-companiile-sa-vina-la-bursa-18096214
Editura C.H. BECK
Lansarea lucrării „Legea privind emitenții de instrumente financiare și operațiuni de piață.”, autor: Avocat Cristian Duţescu
Link: http://www.beck.ro/2019/04/16/lansarea-lucrarii-legea-privind-emitentii-de-instrumente-financiare-si-operatiuni-de-piata-autor-avocat-cristian-dutescu/#.XMBsdWgzbIU
Data 23/04/2019
|
|
OPPC: Proiectul OUG privind măsurile fiscale - cel mai brutal și irațional atac la adresa pieței de capital din România de la reînființarea acesteia în anul 1995 |
OPPC: Prin formularea sa, taxa pe „lăcomie” poate include BVB, SIF-urile, FP, brokerii, administratorii de fonduri.
Organizația Profesioniștilor Pieței de Capital apreciază că normele din cadrul Proiectului de Ordonanță de Urgență privind măsurile fiscal-bugetare pe site-ul Ministerului de Finanțe privind a) taxa pe activele bancare, b) plafonarea prețului de vânzare a gazelor naturale, c) contribuţia bănească de 3% din cifra de afaceri percepută de la operatori economici care desfăşoară activităţi în domeniul energiei electrice şi termice, d) retragerea participanților din fondurile de pensii private, e) capitalul social minim și comisionul de administrare al fondurilor de pensii administrate privat, reprezintă cel mai brutal și irațional atac la adresa pieței de capital din România de la reînființarea acesteia în anul 1995, potrivit unui comunicat.
Organizația arată: „Unele dintre aceste dispoziții sunt atât formal cât și din punct de vedere al conținutului vădit neconstituționale, fiind caracterizate de imprecizie și neclaritate. Un exemplu elocvent este art. 83 alin. (2) lit e) care, prin formularea sa, poate include în sfera persoanelor supuse ”taxei pe lăcomie” societățile de servicii de investiții financiare și societățile de administrare a investițiilor, ori fondurile de investiții alternative autoadministrate, cum ar fi SIF-urile și Fondul Proprietatea și chiar Bursa de Valori București însăși, întrucât toate aceste persoane juridice desfășoară activități financiare.
Efectele nocive pentru bursa din România, provocate de proiectul de OUG, au intervenit imediat după ce aceste măsuri au fost anunțate, scăderile masive din ședința de tranzacționare din data de 19.12.2018 fiind fără precedent după Marea Criză din 2007-2008. Această decapitalizare masivă a adus prejudicii majore nu doar investitorilor privați de pe piața de capital din România, ci și participanților la fondurilor de pensii și statului român, ale cărui dețineri la capitalul social al societăților listate au suferit o devalorizare semnificativă.
Cea mai importantă concluzie după ședința de tranzacționare care a urmat publicării proiectului de OUG este dispariția încrederii investitorilor în piața de capital din România, întrucât trebuie avut în vedere că au suferit scăderi ample și titlurile unor emitenți care nu sunt vizați de acest proiect, cum ar fi cei din industria medicală sau alimentară.
Este de neînțeles cum au putut fi concepute aceste propuneri legislative cu consecințe atât de grave pentru piața de capital și pentru conceptul de economie de piață, fără a exista niciun studiu de impact, fără nicio consultare prealabilă a profesioniștilor din domeniile vizate de proiect, demersuri obligatorii într-o societate democratică”.
Organizația Profesioniștilor Pieței de Capital consideră că Proiectul de ordonanță de urgență trebuie modificat prin eliminarea tuturor normelor care au un caracter neconstituțional, precum și a acelora ce produc efecte negative pentru piața de capital din România și sunt incompatibile cu noțiunea de economie de piață.
Link: https://financialintelligence.ro/oppc-prin-formularea-sa-taxa-pe-lacomie-poate-include-bvb-sif-urile-fp-brokerii-administratorii-de-fonduri/
Data 20/12/2018
|
|
Profesioniştii Pieţei de Capital: Măsurile fiscal-bugetare anunţate de Finanţe reprezintă cel mai brutal şi iraţional atac la adresa pieţei de capital din România de la reînfiinţarea acesteia în 1995 |
Organizaţia Profesioniştilor Pieţei de Capital (OPPC) consideră că Proiectul de ordonanţă de urgenţă privind măsurile fiscal-bugetare anunţat de Ministerul de Finanţe reprezintă cel mai brutal şi iraţional atac la adresa pieţei de capital din România de la reînfiinţarea acesteia în anul 1995 şi include norme cu caracterul neconstituţional, incompatibile cu noţiunea de economie de piaţă.
OPPC: Măsurile fiscal-bugetare anunţate de Finanţe reprezintă cel mai brutal şi iraţional atac la adresa pieţei de capital din România de la reînfiinţarea acesteia în 1995
Ordonanţa prevedere instituirea unei taxae pe activele bancare, plafonarea preţului de vânzare a gazelor naturale, contribuţia bănească de 3% din cifra de afaceri percepută de la operatori economici care desfăşoară activităţi în domeniul energiei electrice şi termice, retragerea participanţilor din fondurile de pensii private, capitalul social minim şi comisionul de administrare al fondurilor de pensii administrate privat.
Potrivit OPPC, unele dintre aceste dispoziţii sunt atât formal cât şi din punct de vedere al conţinutului neconstituţionale, fiind caracterizate de imprecizie şi neclaritate.
Sursa: https://www.zf.ro/burse-fonduri-mutuale/profesionistii-pietei-de-capital-masurile-fiscal-bugetare-anuntate-de-finante-reprezinta-cel-mai-brutal-si-irational-atac-la-adresa-pietei-de-capital-din-romania-de-la-reinfiintarea-acesteia-in-1995-17792295
Data 20/12/2018
|
|
Promulgarea Proiectului de Lege privind pieţele de instrumente financiare - Devine Legea nr.126/2018 |
LINK: http://www.cdep.ro/pls/proiecte/docs/2018/pr253_18.pdf
Data 14/06/2018
|
|
REGULAMENT nr. 6 /2018 pentru modificarea Regulamentului ASF nr. 3/2014 privind unele aspecte legate de aplicarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 99/2006 privind instituţiile de credit şi adecv |
Regulamentul Autorității de Supraveghere Financiară nr. 3/2014 privind unele aspecte legate de aplicarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 99/2006 privind instituţiile de credit şi adecvarea capitalului şi a Regulamentului (UE) nr. 575/2013 al Parlamentului European şi al Consiliului din 26 iunie 2013 privind cerinţele prudenţiale pentru instituţiile de credit şi firmele de investiţii şi de modificare a Regulamentului (UE) nr. 648/2012, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 170 din 10 martie 2014, cu modificările și completările ulterioare, se modifică și se completează:
Link: https://asfromania.ro/legislatie/legislatie-sectoriala/legislatie-capital/legislatie-secundara-cnvm/regulamente-cnvm/479-2018-regulamente-piata-de-capital-1/6380-regulament-nr-6-2018-pentru-modificarea-regulamentului-asf-nr-3-2014-privind-unele-aspecte-legate-de-aplicarea-ordonantei-de-urgenta-a-guvernului-nr-99-2006-privind-institutiile-de-credit-si-adecvarea-capitalului-si-a-regulamentului-ue-nr-575-2013-al-parl
Data 18/05/2018
|
|
REGULAMENT nr.5/ 2018 privind emitenții de instrumente financiare și operațiuni de piață |
Sursa: ASF
Link: https://asfromania.ro/legislatie/legislatie-sectoriala/legislatie-capital/legislatie-secundara-cnvm/regulamente-cnvm/479-2018-regulamente-piata-de-capital-1/6373-regulament-nr-5-2018-privind-emitentii-de-instrumente-financiare-si-operatiuni-de-piata
Data 11/05/2018
|
|
Profesioniştii pieţei de capital cer impozit de 1% pentru câştigul din investiţiile mai mari de un an |
Organizaţia Profesioniştilor Pieţei de Capital (OPPC) a transmis Comisiei de buget-finanţe şi bănci a Camerei Deputaţilor propuneri de modificare a proiectului Codului fiscal, astfel cum acesta a fost adoptat de Senatul României, Camera Deputaţilor fiind în această situaţie cameră decizională. OPPC propune modificarea dispoziţiilor articolului numărul 123 din proiectul Codului fiscal, în forma adoptată de Senatul României, în sensul reducerii impozitului pe câştigul net din transferul titlurilor de valoare pentru titlurile deţinute mai mult de 365 de zile de la 16% la 1%.
De asemenea, organizaţia propune menţinerea soluţiei juridice existente în prezent în privinţa contribuţiei la bugetul asigurărilor sociale de sănătate aferente investiţiilor pe piaţa de capital, respectiv obligativitatea plăţii CASS numai în măsura în care contribuabilul nu realizează venituri salariale sau venituri asimilate salariilor.
„Aceste modificări sunt menite să stimuleze investiţiile pe piaţa de capital din România şi să sprijine o dezvoltare durabilă a acesteia, cu un efect benefic asupra întregii economii, ţinând cont şi de faptul că veniturile colectate de statul român din impozitul pe transferul titlurilor de valoare au o valoare extrem de redusă”, a spus avocatul Cristian Duţescu, preşedintele organizaţiei.
Data 15/05/2015
|
|
UE spera la unificarea pieţelor de capital până în 2019 |
Uniunea Europeană intenţionează să finalizeze uniunea pieţelor de capital până în anul 2019, începând prin încurajarea investiţiilor directe în companii. În prezent, aproximativ 80% din finanţarea pentru companiile din Europa vine de la bănci şi restul de pe pieţele financiare, o situaţie complet opusă faţă de cea din SUA unde finanţarea de pe pieţele financiare a ajutat firmele să-şi revină mai repede de pe urma crizei financiare.
In prezent, nivelul investiţiilor în cele 28 de state membre UE este cu 230-370 de miliarde de euro sub nivelul istoric iar creşterea tranzacţiilor cu acţiuni şi bonduri ar putea aduce beneficii importante în timp.
Data 28/01/2015
|
|
Conferința Națională a Pieței de Capital (ediția 2014) |
Conferința Națională a Pieței de Capital, ediția 2014, va avea loc pe 24 noiembrie la Palatul Parlamentului (Sala Drepturilor Omului).
Temele abordate de vorbitori acoperă câteva dintre cele mai presante probleme ale funcționării pieței de capital din România, cum ar fi: “Consecinţele juridice ale desfiinţării Pieţei RASDAQ”, “Efectele modificărilor legislaţiei pieţei de capital în domeniul SIF-urilor”, “Necesitatea soluţionării legislative a situaţiei Asociaţiei Salariaţilor” și alte teme din domeniu. În condițiile actuale, rezolvarea acestor probleme ar avea un considerabil impact economic, social, juridic și politic.
Organizatori: OPPC şi Media XPRIMM
Data 14/10/2014
|
|
Parlamentul a promulgat legea privind clarificarea statutului juridic al acţiunilor care se tranzacţionează pe Piaţa RASDAQ sau pe piaţa valorilor mobiliare necotate |
"Art. 1. - Prezenta lege reglementează procedura legală de urmat
pentru clarificarea situaţiei acţiunilor tranzacţionate pe Piaţa RASDAQ,
precum şi a acţiunilor tranzacţionate pe piaţa acţiunilor necotate, în vederea
punerii de acord cu prevederile Legii nr. 297/2004 privind piaţa de capital,
cu modificările şi completările ulterioare, precum şi ale Directivei
204/39/CE a Parlamentului European şi a Consiliului din 21 aprilie 2004
privind pieţele instrumentelor financiare, de modificare a Directivelor
85/611/CEE şi 93/6/CEE ale Consiliului şi a Directivei 2000/12/CE a
Parlamentului European şi a Consiliului şi de abrogare a Directivei
93/22/CEE a Consiliului.
Art. 2.- (1) Consiliile de administraţie/directoratele societăţilor ale
căror acţiuni sunt tranzacţionate pe Piaţa RASDAQ sau pe piaţa acţiunilor
necotate, au obligaţia să convoace şi să efectueze demersurile necesare
pentru desfăşurarea adunărilor generale extraordinare a acţionarilor, în
termen de 120 zile de la intrarea în vigoare a prezentei legi, în condiţiile
stabilite de Legea societăţilor nr. 31/1990, republicată, cu modificările şi
completările ulterioare, cu scopul dezbaterii de către acţionari a situaţiei
create de lipsa cadrului legal de funcţionare a Pieţei RASDAQ, precum şi
pentru ca aceştia săia o decizie privitoare la efectuarea de către societate a
demersurilor legale necesare în vederea admiterii la tranzacţionare a
acţiunilor emise de societate pe o piaţă reglementată sau a tranzacţionării
acestora în cadrul unui sistem alternativ de tranzacţionare, în baza
prevederilor Legii nr. 297/2004, cu modificările şi completările ulterioare, şi
a reglementărilor emise de A.S.F.
(2) În vederea informării corecte a acţionarilor, consiliul de
administraţie/directoratul societăţii va întocmi şi va pune la dispoziţia
acestora, în condiţiile art. 117 din Legea nr. 31/1990, republicată, cu
modificările şi completările ulterioare, un raport cuprinzând:
a) cadrul juridic aplicabil tranzacţionării acţiunilor pe o piaţă
reglementată, respectiv a tranzacţionării în cadrul unui sistem alternativ de
tranzacţionare;
b) prezentarea pieţelor reglementate şi a sistemelor alternative de
tranzacţionare pe care pot fi tranzacţionate acţiunile societăţii.
(3) Pe lângă cerinţele de publicare stabilite prin art. 131 alin. (4) din
Legea nr. 31/1990, republicată, cu modificările şi completările ulterioare,
hotărârea adoptatăde adunarea generalăa acţionarilor va fi publicată şi pe
pagina web a A.S.F., pe pagina web a B.V.B., precum şi într-un cotidian de
largă răspândire la nivel naţional. Dacă societatea dispune de o pagină web
proprie, hotărârea va fi publicată şi pe această pagină.
Art. 3.- (1) În situaţia în care adunarea generală a acţionarilor
hotărăşte ca societatea să nu facă demersurile legale necesare în vederea
admiterii la tranzacţionare a acţiunilor emise de societate pe o piaţă
reglementată sau a tranzacţionării acestora în cadrul unui sistem alternativ
de tranzacţionare, acţionarii au dreptul de a se retrage din societate în
condiţiile art. 134 din Legea nr. 31/1990, republicată, cu modificările şi
completările ulterioare.
(2) Prin derogare de la prevederile art. 134 din Legea nr. 31/1990,
republicată, cu modificările şi completările ulterioare, termenul în care
acţionarii îşi pot exercita dreptul de retragere este de 90 zile de la publicarea hotărârii adunării generale a acţionarilor în condiţiile art. 2 alin (3).
Art. 4. - (1) Acţionarii au dreptul de a se retrage din societate şi în
cazurile în care adunarea generală convocată potrivit prevederilor art. 2:
a) nu se desfăşoară din cauza neîndeplinirii condiţiilor legale de
cvorum;
b) nu adoptă nicio hotărâre prin neîndeplinirea condiţiilor legale de
majoritate;
c) nu se desfăşoară în termenul de 120 zile stabilit la art. 2 alin. (1).
(2) Termenul de exercitare a dreptului de retragere curge de la data
adunării generale în cazurile prevăzute la alin. (1) lit. a) şi b), respectiv de la
expirarea termenului prevăzut la art. 2, în cazul prevăzut la alin. (1) lit. c).
Art. 5.- Prevederile art. 3, 4 şi ale art. 7 alin. (3) nu se aplică în cazul
societăţilor ale căror acţiuni sunt tranzacţionate pe piaţa acţiunilor
necotate.
Art. 6.- (1) În situaţia în care adunarea generalăa acţionarilor aprobă
iniţierea demersurilor pentruadmiterea la tranzacţionare pe o piaţă
reglementată/autorizată de A.S.F., societatea reglementată de Legea
nr. 31/1990, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, are
obligaţia să transmită la A.S.F., în termen de cel mult 90 de zile de la data
adoptării hotărârii adunării generale a acţionarilor, prospectul de admitere la
tranzacţionare, întocmit în conformitate cu prevederile legale în vigoare, în
vederea aprobării acestuia.
(2) A.S.F. nu percepe tarif pentru aprobarea prospectului prevăzut la
alin. (1).
Art. 7.- (1) Analizând documentaţia înaintată de către societate în
susţinerea cererii deadmitere a acţiunilor emise de către aceasta pe o piaţă
reglementată, A.S.F. va emite o decizie de admitere la tranzacţionare a
acestora pe piaţa reglementatăsau de respingere a cererii în baza
prevederilor Legii nr. 297/2004, cu modificările şi completările ulterioare.
(2) Decizia A.S.F. va fi publicată pe pagina web a A.S.F., pe pagina
web a B.V.B., în Buletinul A.S.F., precum şi într-un cotidian de largă
răspândire la nivel naţional. Dacă societatea dispune de o pagină web
proprie, decizia va fi publicată şi pe această pagină.
(3) În situaţia în care A.S.F. nu admite tranzacţionarea acţiunilor pe
piaţa reglementată, acţionarii societăţii au dreptul de a se retrage din
societate în condiţiile stabilite la art. 3. Termenul stabilit la art. 3 curge de la
data publicării deciziei A.S.F.
(4) Prevederile prezentului articol se aplică în mod corespunzător şi în
cazul procedurii derulate de societate în vederea tranzacţionării în cadrul
unui sistem alternativ de tranzacţionare.
Art. 8. - (1) Constituie contravenţii şi se pedepsesc cu amendă de la
5.000 lei la 100.000 lei următoarele fapte:
a) nerespectarea termenului stabilit la art.2 alin. (1) de către consiliul
de administraţie/directoratul societăţii;
b) încălcarea prevederilor art. 6 alin (1) de către consiliul de
administraţie/directoratul societăţii.
(2) Constatarea contravenţiilor prevăzute la alin. (1) şi aplicarea
sancţiunilor prevăzute se realizeazăde către organele cu atribuţii de control
ale A.S.F.
Art. 9.- (1) Activitatea Pieţei RASDAQ şi a pieţei valorilor mobiliare
necotate înceteazăde drept la 12 luni de la data intrării în vigoare a
prezentei legi.
(2) A.S.F. va emite reglementări în aplicarea prevederilor prezentei
legi în termen de 30 de zile de la intrarea în vigoare a acesteia, reglementări
care se publicăîn Monitorul Oficial al României, Partea I.
Această lege a fost adoptată de Parlamentul României, cu respectarea prevederilor art. 75 şi ale art. 76 alin. (1) din Constituţia
României, republicată."
Data 13/10/2014
|
|
Scotienii au votat azi |
Daca referendumul va duce la independenta Scotiei, pietele intreaba: ce se intampla cu datoria publica?
Guvernul britanic a incercat sa reasigure pietele afirmand ca isi va onora datoriile, inclusiv partea Scotiei, chiar daca tara isi va proclama independenta. In acest scenariu, Scotia ii va datora Marii Britanii aproape 130 de miliarde de lire sterline, adica aproximativ 10% din datoria publica a Regatului Unit.
Secesionistii afirma ca sunt gata sa plateasca, dar Standard & Poor afirma ca noua si firava economie a Scotiei, care va fi de aceeasi marime cu cea a Portugaliei, va fi mult mai predispusa la socurile pietelor intrucat va depinde in mare masura de volatilitatea castigurilor de pe urma industriei de petrol si gaze naturale.
sursa: www.europolitics.ro
Data 18/09/2014
|
|
ASF a depus raportul anual pentru 2013 |
Raportul anual 2013 a fost analizat şi aprobat de Consiliul Autorității de Supraveghere Financiară în şedința din 25 iunie 2014 şi a fost înaintat Parlamentului României în conformitate cu prevederile Ordonanței de Urgență a Guvernului nr. 93/2012 privind înființarea, organizarea şi funcționarea Autorității de Supraveghere Financiară.
Acest raport anual prezintă evenimentele din anul calendaristic 2013 şi reflectă datele la 31 decembrie 2013.
sursa: http://www.asfromania.ro/index.php/publicatii/rapoarte-anuale/rapoarte-asf
Data 09/09/2014
|
|
"Tinere talente", 2014 |
Autoritatea de Supraveghere Financiară şi Academia de Studii Economice Bucureşti au încheiat pe data de 17 iunie 2014, în cadrul Programului „Tinere Talente”, un protocol pentru identificarea şi selectarea studenţilor, masteranzilor şi doctoranzilor cu rezultate deosebite, în vederea recrutării în cadrul ASF.
detalii la: http://www.asfromania.ro/index.php/despre-asf/cariere/tinere-talente
Data 09/09/2014
| |